Pierniczkowe Inspiracje

Święta już tuż tuż a co z tym się wiąże no oczywiście cała masa wypieków.
W dzisiejszym poście pokaże Wam szybki i prosty sposób na pierniczki a do tego trochę inspiracji na ozdobienia naszych pierniczków.




Składniki:

110 g masła
100 g brązowego cukru
375 g mąki
2 łyżeczki przyprawy do pierników
½ łyżeczki cynamonu
1½ łyżeczki mielonego imbiru
¼ łyżeczki mielonych goździków
¼ łyżeczki soli
¼ łyżeczki proszku do pieczenia


Przepis:

Pierwsze trzy składniki umieścić w niewielkim garnku. Podgrzewać, mieszając od czasu do czasu, do momentu aż kryształki cukru się rozpuszczą. Zdjąć z płyty, odstawić na 30 minut do przestudzenia. Do misy miksera przesiać mąkę z przyprawami, sól i proszek do pieczenia. Na środku zrobić wgłębienie, wbić jajo i dodać przestudzoną masę. Zagniatać za pomocą miksera z końcówką- hakiem. Można także ręcznie, ale ciasto jest na początku bardzo klejące.Z zagniecionego ciasta uformować kulę. Jeżeli ciasto jest zbyt klejące, aby się to udało, dodać nieco mąki. Kulę przykryć folią i schłodzić w lodówce przez ok. 2 godziny.Piekarnik rozgrzać do 170°C. Odrywać niewielkie porcje ciasta, rozwałkować bardzo cienko na oprószonej mąką stolnicy lub na silikonowej macie (użyłam papieru do pieczenia). Foremkami wycinać dowolne kształty. Piec na papierze do pieczenia lub macie przez 8-10 minut - aż brzegi zaczną się rumienić. Przechowywać w szczelnie zamkniętej puszce. 

Na prawdę fajny przepis znalazłam go kiedyś gdy szukałam ciasta piernikowego i przy okazji znalazłam go :)


A teraz pora na inspiracje które bardzo mi się podobają ;)







Mam nadzieje ,że pierniczki będą Wam smakowały i ich wygląd będzie na prawdę rewelacyjny :)

Macie jakieś ,życzenia na koleje świąteczne posty ???
Myślałam nad pakowaniem prezentów albo ubieraniem choinki?? Co Wy na to??
Piszcie w komentarzach ;)

Udostępnij ten post

11 komentarzy :

  1. Ooo ten pierniczkowy domek jest świetny , chciałabym umieć piec :)
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm... Ależ pysznie wyglądają. U mnie, jednak, nie piecze się pierniczków, nawet na Święta. Zazwyczaj decydujemy się na ciasteczka owsiane ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż tak nie lubię jeść pierników ale ich zapach to kocham ♥
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie będę się niedługo zabierać pieczenie pierniczków, na pewno skorzystam z jakiś Twoich inspiracji ;) A już masz ten przepis sprawdzony? ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak on jest w 100% pewny robiłam go z około 7 razy i zawsze wychodzi :)

      Usuń
  5. Ja uwielbiam pierniki to jest najlepsze co może być i jeszcze ciasteczka korzenne <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo również bardzo lubie ciastka korzenne

      Usuń
  6. Uwielbiam pierniczki, zawsze z siostrą pieczemy :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń